Dags att vara lite nöjd..


Vi bor i en hyresrätt med egen ingång och en stor, insynsskyddad uteplats som blir runt 45 grader på sommaren (!!), Det är det så eftertraktat att det är KÖ till lägenheterna. När J kollade på blocket helt random en ledig dag för 2 år sen kom det upp en annons på denna lägenhet, utan bilder eller nåt. Men han ringde typ 20 minuter efter annonsen lagts in! Vi fick en visning den 15/4, på vår 1-års dag. Det var riktigt risigt då det bodde en äldre dam här som bott här sen det byggdes. Slitna fula tapeter, blåa våtrumstapeter i badrummet osv. Det var någon före oss som hade förtur men dom tackade nej (tack gode gud). Så vi sa JA på en gång när vi kollat, trots att det var slitet.. Förstår inte än idag att VI fick denna lägenhet då det är sååå eftertraktat. Chansen var typ 5%. Men hyresvärden tyckte J var trevlig och vi "kändes rätt". 

När vi flyttade in 31/5-2013 så hade vi turen att få alla vägar vit målade (MIN DRÖM), samt nykaklat, vitt badrum! Vad är oddsen? Jag ÄLSKAR egentligen denna lägenheten, jag älskar min hall (vi har andra mattor nu så det är ännu finare), jag älskar mitt köksbord och köksdelen där vi har bordet. Jag älskar vår tv-bänk och nya tv. Jag älskaaaar mitt sovrum och våra nya golv vi lagt. Det bästa jag vet är vår uteplats som blir så galet varm att man kan sola från morgon till kväll. Det enda jag inte gillar med denna lägenheten är egentligen KÖKET (mardröm uuuusch) och golvet där, den öppna planlösningen som gör det svårmöblerat och att badrummet är lite dåligt planerat så man inte får plats med tvättmaskin! Hade vi haft en inglasad duschhörna hade vi kunnat ha det vilket hade varit G U L D värt.

Så slutsats: jag ska sluta må så jävla dåligt över att bo här. Visst jag trivs inte i denna by men det kunde ju varit mycket värre! Det är faktiskt JÄTTEFINT och jag är bara 20 år gammal, jag hinner ha ett superfint drömkök. Puss och hej. 





Bintu Malm Fraser

Det ser jätte fräscht och fint ut! Älskar oxå vitt :-)

Oslofru

Du ska inte var lite nöjd, du ska vara supernöjd!! :D Skitfint, hemtrevligt och megamysigt :D

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback