STUVADE MAKARONER


Idag blev jag GRYMT sugen på stuvade makaroner. Lärde mig göra detta 4 mars i år vet jag haha, ja jag är lite cp och har väldig koll på datum, siffror, nummer osv. Man kan fråga mig nästan vad som helst typ "när kom första snön 2012" osv.. Helt sjukt! Jaja, tänkte skriva om hur man gör en "fusk-stuvning" till makaroner, går på någon minut bara och är superenkelt!

Koka makaronerna först! Medans de kokar kan du börja med stuvningen. Gör en redning först med lite smör & mjöl. Smält smöret först i kastrullen, sen lägger du i lite mjöl i taget tills det blir bra. Vispa hela tiden. Sen blandar man i mjölk efter hand, rör om hela tiden och låter det koka upp. I med lite salt och smaka av osv. Sen blandar man i makaronerna i stuvningen på plattan och värmer ihop det. JÄTTELÄTT. Idag blev den extra god så jag åt hela 3 portioner haha. Helt sjukt men det var den goaste stuvningen jag ätit någonsin!!





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback