VILA I FRID ♥


F*CK OFF BLOGG.SE!!!! Nu är jag pissigt förbannad. Min dator bara stängde ner mina internet fönster helt oväntat?! Och blogg.se sparade inte mitt inlägg jag hade skrivit. Ett jättelångt, fint inlägg om denna underbara varelse. Det brukar ju sparas i utkast om det stängs ner oväntat, det gör det alltid men nej nej inte nu när det handlar om det viktigaste inlägget jag skrivit. Förlåt min aggrission men ni hade nog känt likadant.

För denna hund på bilden, är min förra hund. Hon föddes den 19 maj 2013, och jag & min pojkvän köpte henne den 5 augusti samma år. Vi försökte uppfostra henne som en sällskapshund trots att hon är en renrasig jämthund, dvs en jakthund. Vi visste inte så mycket om rasen men vi fastnade för henne med en gång. Uppfödaren sa ingenting när vi sa att vi inte jagade & att vi bodde i lägenhet osv. Han såg bara pengar. Men hon växte upp hos oss, hon fick så galet mycket kärlek. Varje dag. Det var jag som lärde henne sitt, ligg, high five osvosvosv. Jag och min pojkvän kallade oss för "mamma och pappa", hon var vår bebis. 

MEN, eftersom hon hade så mycket jakt i sig blev hon alldeles för understimulerad. Så innan hon blev för gammal så valde vi att sälja henne. Till en noggran utvald ägare, som skulle jaga med henne och ge henne all tid hon behövde. Vi hittade honom, och sålde henne den 19 april 2014, alltså hennes 11 månaders dag. Nya ägaren bodde ca 20 mil ifrån oss, hade fler hundar, JAGADE, han hörde av sig om hennes framsteg, berättade när hon skällt ett vildsvin osv. Vi fick hälsa på iprincip hur mycket vi ville. Precis som det ska va. 

MEN, nu finns hon inte mer.Min underbara, älskade lilla Smilla blev inte ens 1,5 år. Det kom som en riktig chock och jag kan inte gråta för att det känns sååå ofattbart. Det går bara inte få in i hjärnan, att jag aldrig mer kommer få se henne. Att hon ligger begravd under marken och inte andas mer. Kort sagt så var det en OLYCKA. Hon dog nog rätt fort och smärtfritt. Vilket ändå känns rätt skönt, hon slapp lida av en plågsam sjukdom eller något annat hemskt. Samtidigt som detta känns ännu hemskare, för detta kan ju inte vara ödet. Det är väl aldrig meningen att någon ska dö vid 1,5 års ålder. Oavsett om man är djur eller människa. Min lilla bebis. Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Jag kommer alltid älska dig.

♥♥♥♥ VILA I FRID. 19/5-2013 - 16/11 - 2014. ♥♥♥♥





Susanna Maria J

:( stackars.. Kramar till dig <3

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback