house inspo

 
 
OH MY GOOOOD. Alltså jag blir så kåt/kär/hypad när jag ser sånnahär bilder! Kan sitta och kolla i flera timmar. Jag och Johnny har tom beställt hem några huskataloget för ett tag sen för att få massa inspiration osv! Vi har bestämt oss för att bygga nytt, eller åtminstonde köpa ett hyfsat nytt hus när vi flyttar till hus (yäääy tagga om typ 10 år eller nått) 

Jag vet precis hur jag vill ha det. Jag vill ha ett enplanshus med vit putsad fasad. Pulpettak, och gärna ryggåstak i vardagsrum/kök. Jag vill ha vit högblank på skåpsluckorna i köket. Värmegolv i hela huset. En kakelugn att elda i på vintrarna, finns ju inget mysigare! Jag vill ha en svart eller grå dörr med ett runt fönster. Helkaklade badrum i vitt med någon detalj i samma färg som golvet. Typ svart/grå. Vita väggar överallt med någon fondvägg här och där. Någon noga utvald text fastklistrad ovanför sängen eller nån annan stans där det passar bra. Härlig tomt med en jättemysig altan/uteplats. Fin inredning, små detaljer som gör skillnad och allting ska vara i svart/vitt och kanske någon annan färg för att bryta av lite här & var. Rena drömmen! ♥

Skulle det inte bli så så har jag ändå fått uppleva det där med att bygga nytt. Min mamma och hennes sambo byggde nytt 2006 tror jag att det var. Så jag har fått uppleva några år i ett nybyggt hus, varit den första som sovit i just det rummet, välja tapeter, välja rum, varit den första som tar just det fotsteget på just den platsen osvosv.
 





Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Vad fint det låter som erat drömhus kommer bli. Jag skulle helst också vilja ha enplanshus och ljus panel, men vi hittade aldrig den perfekta tomten. Till slut dök ett toppen hus upp som var relativt nybyggt och låg alldeles perfekt till så vårat boende blev inte enplans och vitt utan 1,5 plans och rött ;-)

marina

Allt bra med dig idag? :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback